ponedeljek, 22. junij 2015

While We're Young (2014)


Slovenski naslov: Dokler sva mlada
Država: ZDA
Leto: 2014
Žanri: Komedija, Drama
Dolžina: 97' ,  Imdb 
Režija: Noah Baumbach
Scenarij: Noah Baumbach
Igrajo: Naomi Watts, Ben Stiller, Maria Dizzia, Adam Horovitz, Matt Maher, Peter Yarrow, Bonnie Kaufman

Ustvarjalni opus Noaha Baumbacha sestavljajo filmi, ki preko protagonistov v različnih življenjskih obdobjih opazujejo življenje in dileme, ki jih s seboj prinašajo različne življenjske situacije. V Hobotnici in kitu (The Squid and the Whale, 2005) je to perspektiva jeznega najstnika in njegovega mlajšega brata, ki se vsak na svoj način soočata z razpadom zakona njunih staršev. V njegovem prejšnjem filmu Frances Ha (2012) smo svet opazovali skozi oči Grete Gerwig, ki na pragu zrelih 30-ih mora pomahati v slovo brezskrbni mladosti in zajadrati v stabilna in odgovorna 30-ta. Dokler sva mlada nas pelje desetletje naprej, k junakom v zgodnjih 40-ih, ki zdaj živijo v lepih stanovanjih, so materialno priskrbljeni, a še vedno  čutijo, da ne živijo polnih življenj. Josh (Stiller) je režiser dokumentarnih filmov, ki je pred desetletjem posnel komercialno neuspešen, a med poznavalci dobro sprejet dokumentarec, nato pa posvetil celo desetletje dokončanju svojega naslednjega projekta, ki še vedno nima obrise končnega izdelka. V filmskih vodah je tudi njegova žena Cornelia (Watts), dokaj uspešna producentka, sicer hčerka uglednega dokumentarista, s katerim Josh ni v najboljših odnosih. Otrok, ki ga dobita njuna najboljša prijatelja, še bolj poglobi negotovost in krizo srednjih let, ki tako očitno trese Josha in Cornelio. Tolažita se s konstatacijami tipa: »Vsaj sva svobodna in počneva lahko kar hočeva!,« a kot na dlani je, da potrebujeta spremembo. Nato srečata Jamieja (Driver) in Darby (Seyfried), ambiciozna, kreativna, mladostniške energije polna zakonca sredi dvajsetih, ki hitro postaneta njuna prijatelja. Novo prijateljstvo precej poživi njun vsakdan in za nekaj časa oba mislita, da je to tisto, kar sta potrebovala, a nato Josh opazi nekaj podrobnosti, ki mu dajo slutiti, da Jamiejevi motivi niso povsem iskreni. 
Kriza srednjih let je neizčrpen motiv, ki v rokah sposobnega avtorja vedno lahko ponudi dobre situacije, izpostavi zanimiva vprašanja in ponudi zanimive odgovore. V štiridesetih se človek začne ozirati nazaj in počasi spoznavati, da nekaterih stvari več ne more ali ne zna narediti spontano, enostavno, brez naporov. Ob neki priložnosti sem, ne vem kje in v kakšnem kontekstu prebral naslednjo misel: »Človek v štiridesetih je premlad, da bi obupal, in prestar, da bi začel znova.« Dokler sva mlada v ospredje primerjalno postavlja razliko v počutju in razmišljanju dvajsetletnikov, ki za razliko od njihovih dvajset let starejših različic še niso obremenjeni z izkušnjami, previdnostjo in preudarnostjo v svojih odločitvah. V tem kontekstu se ob ogledu filma ponuja razmislek o prednostih in slabostih življenjske modrosti starejših generacij. Baumbach zelo dobro ujame  medgeneracijski kontrast in se fino poigra z idejo o prirojenem strahu starejših generacij pred mladimi, ki se ob njih na nek način čutijo ogroženo, saj več nimajo ne energije, ne navdiha, s katerim bi jim lahko parirali. Ta motiv je mogoče najbolje izražen v odzivih Stillerovega lika, ko spozna, da v kreativnem smislu ne more parirati mlajšemu kolegu. Režiser se obravnave teh idej loti tako, da se mestoma povsem približa standardom mainstream komedije. V epizodah, v katerih se Stiller in Wattsova poskušata prilagoditi trendom in se približati mlajši generaciji, v situacijah ko sama iz sebe delata norca, je ta namera najbolj očitna. In prav v teh situacijah film po moji oceni doseže najnižjo točko, saj so ti zapleti bolj nadležni, kot smešni. Ne glede na to film ponuja dovolj inteligentnega humorja in zabavnih dialogov, dobro igro in kemijo tandema Stiller-Watts in osvežujoč nastop mladega Adam Driverja, ki se je v zadnjem obdobju profiliral v enega najprodornejših igralcev mlajše garde. 

Ocena:


Ni komentarjev:

Objavite komentar