petek, 27. januar 2017

La La Land (2016)



Slo naslov: Dežela la la
Država: ZDA
Jezik: Angleščina
Leto: 2016
Dolžina: 128',  Imdb
Žanri: Drama, Komedija, Muzikal
Režija: Damien Chazelle
Scenarij: Damien Chazelle
Igrajo: Ryan Gosling, Emma Stone, John Legend, Rosemarie DeWitt, J. K. Simmons

[SLO]

Via Kinodvor


Mia si želi postati igralka. Kadar ne poskuša sreče na avdicijah, v kantini streže kavo filmskim zvezdnikom. Sebastian je strasten jazzovski pianist, ki si služi kruh z igranjem v zanikrnih barih. Sorodni duši se srečata v srcu Los Angelesa in po nekaj nerodnih srečanjih iskrica končno preskoči. A medtem ko mlada zaljubljenca plezata po lestvi uspeha, začno njuno romanco ogrožati prav sanje, ki jim tako predano sledita.

Jazz in ljubezen v mestu sanj. Emma Stone in Ryan Gosling v čarobnem, prekipevajočem muzikalu Damiena Chazella (Ritem norosti). Otvoritveni film letošnjega beneškega festivala, kjer je Emma Stone prejela nagrado za najboljšo igralko.


Želel sem posneti ljubezensko zgodbo in obenem ustvariti muzikal, podoben tistim, ki so me očarali v otroštvu, a posodobljen v nekaj zelo modernega. Zanimalo me je, kako uporabiti barve, prizorišča, kostume in vse te zelo ekspresionistične elemente starodobne režije, da bi povedal zgodbo, umeščeno v današnji čas. /.../ Kako vzeti to čarovnijo staromodnih muzikalov in jo prenesti v zgodbo resničnih ljudi v današnjem času, ko se stvari ne izidejo vedno po načrtih in kjer realnost največkrat ne doseže sanj. Muzikali te sicer vedno osrečijo, a pesem se vedno konča. Tudi v klasičnih muzikalih je vedno nekaj tragičnega pri vrnitvi v realnost vsakdanjega življenja. Prav zato smo filmu poskušali dati čim več realizma. Samo z resničnim ozadjem lahko fantazijski element zares učinkuje. /.../ Dežela la la je film o mestu, v katerem živim, o glasbi, ki sem jo igral v mladosti, o filmih, ob katerih sem odraščal. V tem smislu tudi velik spektakel v tem filmu doživljam zelo intimno. /…/. Tudi pestovanje nerealnih sanj prinese kaj dobrega. Celo kadar se sanje ne uresničijo – to se mi zdi čudovita lastnost Los Angelesa. Poln je ljudi, ki so se tja preselili, da bi uresničili svoje sanje. Mnogim od njih govorijo, da so nori, da živijo v iluziji. Hotel sem posneti film njim v čast in se pokloniti te vrste nestvarnemu stanju zavesti. /.../ Nekaj poetičnega je v ideji mesta, ki so ga zgradili ljudje z nerealnimi sanjami. /.../ Dežela la la se v mnogočem zelo razlikuje od filma Ritem norosti. Toda oba se ukvarjata s temo, ki mi je zelo blizu: kako vzpostaviti ravnotežje med življenjem in umetnostjo, med resničnostjo in sanjami, in še zlasti med svojim odnosom do lastne umetnosti in svojimi odnosi z drugimi ljudmi. V tem filmu sem poskušal zgodbo pripovedovati skozi glasbo, pesem in ples. Mislim, da je žanr muzikala odlična posoda za pripoved o iskanju ravnovesja med sanjami in resničnostjo. /.../ Največji vpliv – ne le na ta film, pač pa na vse, kar sem do zdaj ustvaril ali želel ustvariti – je imel najbrž Jacques Demy. Zame ni bolj formativnega filma od Cherbourških dežnikov (Les parapluies de Cherbourg, 1964). To je moja najgloblja ljubezen. /.../ V filmu Ritem norosti je bilo vse v znamenju odsekane montaže, ki je odsevala tempo in ritem bobnanja. Dežela la la je popolno nasprotje. Ritem norosti je film o pravih kotih, Dežela la la pa je vsa v znamenju krivin. /.../ Želel sem kamero, ki bi bila že sama po sebi melodična, ki se zdi kot plesalec in ki med plesom nikoli ni v napoto, pa vendar postane del koreografije. - Damien Chazelle

[ENG]


Mia, an aspiring actress, serves lattes to movie stars in between auditions and Sebastian, a jazz musician, scrapes by playing cocktail party gigs in dingy bars, but as success mounts they are faced with decisions that begin to fray the fragile fabric of their love affair, and the dreams they worked so hard to maintain in each other threaten to rip them apart.


Ocena


Ni komentarjev:

Objavite komentar