ponedeljek, 19. marec 2018

Zwischen den Jahren (2017)

aka End of the Season

Foto: Radical Movies Production



Slo naslov: -
Angleški naslov: End of the Season
Država: Nemčija
Jezik: nemščina
Leto: 2017
Dolžina: 97'Imdb
Žanri: drama
Režija: Lars Henning
Scenarij: Lars Henning
Igrajo: Peter Kurth, Karl Markovics, Catrin Striebeck, Leonardo Nigro, Jonathan Neo Völk




Becker (Peter Kurth) je osamljen moški, ki kot varnostnik dela nočne izmene v večjem skladišču. Petdeset in nekaj letnik ne govori veliko, njegov edini prijatelj je pes, s katerim patrolira po skladišču. Številne tetovaže namigujejo na burno preteklost, ki bi jo Becker najraje pozabil. Po 18-ih letih za zapahi zaradi dvojnega umora, ki ga je zagrešil kot član motoristične tolpe, je dočakal pomilostitev in pogojni izpust. Po izhodu iz zapora poskuša začeti znova in v nekem trenutku se zdi, da je nov začetek povsem realna opcija. Zbliža se z Baratom, novim sodelavcem armenskega porekla, sicer bivšim policistom, ki je zaradi težav z alkoholom policijsko uniformo moral zamenjati z uniformo varnostne službe. In ko interes zanj pokaže še Rita, samska ženska in mati samohranilka, je Beckerjev pogled v prihodnost dokaj optimističen. Toda vse se spremeni, ko na postaji podzemne železnice opazi moškega (Karl Markovics), kateremu je pred toliko leti uničil življenje, ko je med ponesrečenim ropom ustrelil njegovo ženo in hčerko. Njegovo ime je Dahlmann in nedolgo po naključnem srečanju postane jasno, da Becker preteklosti ne bo tako enostavno ušel. S svojim drugim celovečercem relativno neznani nemški režiser in scenarist Lars Henning v fokus vzame protagonista, ki se poskuša distancirati od svoje neslavne preteklosti, a ga ta na koncu vendarle dohiti. Ritem filma diktirajo maščevalni nagoni moškega, ki je obtičal v preteklosti in se po skoraj dveh desetletjih še vedno ne more sprijazniti z izgubo. Podobni filmi nam  zgodbo običajno posredujejo iz perspektive žrtve, vendar Henning zadevo obrne na glavo in za primarno perspektivo izbere perspektivo človeka, ki je zagrešil zločin in zanj tudi odslužil ustrezno kazen. Na tehtnici sta bolečina enega in iskreno obžalovanje drugega, kar še bolj poudari vse dimenzije težkega zločina. Nemec dobro kombinira socialni realizem z elementi noira in na ta način ustvari vzdušje, ki lepo odseva čustvena stanja protagonistov. Peter Kurth blesti v vlogi potrtega, z močnimi občutki krivde obremenjenega človeka, svoj delež pa prispevajo tudi ostali dobro selekcionirani člani igralskega ansambla, ki prepričljivo upodobijo avtsajderje in poražence, ki jih je življenje strogo kaznovalo za storjene napake.

Ocena


Ni komentarjev:

Objavite komentar